Twitter interzice toate anunțurile politice la nivel mondial, începând cu 22 noiembrie, potrivit anunțului făcut de CEO-ul companiei, Jack Dorsey, în cursul zilei de miercuri prin intermediul platformei de socializare.

Modificările vor afecta reclamele candidaților, însă reclamele care încurajează participrea alegătorilor la vot vor fi în continuare permise, împreună cu alte excepții. Dorsey a spus că o politică completă va fi pusă la dispoziția publicului pe 15 noiembrie.

„Unii ar putea afirma că acțiunile noastre de astăzi ar putea favoriza candidații în funcție”, a spus Dorsey. „Dar am asistat la multe mișcări sociale care au au avut impact major fără publicitate politică.”

Decizia companiei vine la câteva săptămâni după ce Facebook s-a confruntat cu aceeași problemă. La începutul acestei luni, staff-ul de campanie prezidențială a lui Joe Biden pentru alegerile din 2020 a trimis scrisori către Facebook, Twitter și YouTube, solicitând ca acestea să refuze să difuzeze reclame politice false sau înșelătoare. Campania lui Biden a devenit ținta unei serii de reclame lansate de participanții la campania de realegere a președintelui Donald Trump, prin care au fost făcute afirmații nefondate cu privire la relația familiei Biden cu guvernul din Ucraina.

Într-o scrisoare de răspuns, reprezentanții companiei Facebook au afirmat că nu vor verifica veridicitatea reclamelor publicate de politicieni.

„Abordarea noastră se bazează pe credința fundamentală a companiei Facebook în exprimarea liberă, respectul pentru procesul democratic și credința că, în democrațiile mature cu o presă liberă, discursul politic este deja cel mai examinat discurs existent”,

a declarat Katie Harbath, directorul departamentului de politici publice pentru alegerile globale al companiei Facebook, la începutul acestei luni, potrivit The Verge.

„Astfel, atunci când un politician vorbește sau face un anunț, nu îl trimitem către verificatori terți.”

Twitter a analizat anumite politici pentru a împiedica politicienii să facă declarații false pe platforma sa, dar încă nu le-a folosit. La începutul acestei veri, Twitter a afirmat că ar elimina tweet-urile de la persoane publice precum Trump, care au încălcat regulile utilizării platformei și că restricționează posibilitatea utilizatorilor de a le redistribui, dar aceste acțiuni nu au fost implementate pe niciun tweet până acum.

Oficialul Twitter a explicat motivele din spatele deciziei de a elimina anunțurile politice la nivel global, printre altele afirmând că:

„Mesajul politic are impact atunci când oamenii decid să urmeze un cont sau să redistribuie postările. A plăti pentru impact elimină această decizie, forțând mesaje politice extrem de optimizate să fie orientate asupra oamenilor. Considerăm că această decizie nu ar trebui să fie compromisă de bani.

Deși publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții comerciali de publicitate, această putere aduce riscuri semnificative în ceea ce privește politica, unde poate fi folosită pentru a influența voturi care să afecteze milioane de vieți.

Reclamele politice de pe Internet prezintă provocări cu totul noi pentru discursul civic: optimizarea bazată pe învățare automată în cadrul mesajelor și a micro-orientării, informații false neverificate și falsurile grosolane. Toate la o viteză tot mai mare, rafinament și la o scară copleșitoare.”.

În încheierea mesajului său, Dorsey a afirmat

„Nu este vorba despre libera exprimareEste vorba despre a plăti pentru impact. Iar plata pentru a crește impactul unui discurs politic are ramificații puternice pe care infrastructura democratică din zilele noastre s-ar putea să nu reușească să o administreze.”.

Credit foto: venturebeat.com