Compania cunoscută pentru sistemul său de operare, Windows, se întoarce pe piața smartphone-urilor îmbrățișand ecosistemul rivalului său. Astfel, Microsoft creează un telefon Android, acesta fiind și primul telefon cu ecran dual al companiei. Producătorul software-ului Windows și-a prezentat miercuri noul său dispozitiv, numit Surface Duo, la un eveniment din New York. Reprezentanții companiei au afirmat că cele două ecrane ale dispozitivului (având un design ușor diferit față de cel pliabil Galaxy Fold de la Samsung) vor face utilizatorii să devină mai productivi și a arătat videoclipuri cu persoane care folosesc un stylus împreună cu telefonul. Dispozitivul are două display-uri de 5,6″ care se extind, formând un dispozitiv de 8,3″.

În cadrul evenimentului de prezentare, compania nu a furnizat multe alte detalii despre Surface Duo, care se alătură unui alt dispozitiv de dimensiuni mai mari, cu ecran dual, Surface Neo, dar a spus că va fi disponibil în 2020. Evenimentul a înregistrat și lansarea software-ului Windows 10 X pentru dispozitive cu ecran dual. Mai multe produse noi prezentate au inclus dispozitivul Surface Laptop 3, tabletele Surface Pro X și Surface Pro 7, Earbuds Surface și cipul personalizat Arm SQ1.

Prin parteneriat cu Google, Surface Duo va putea rula aplicații din Magazinul Google Play.

„Acest produs reunește tot ce este mai bun din Microsoft, iar noi facem parteneriat cu Google pentru a aduce tot ce este mai bun din Android într-un singur produs”,

a spus Panos Panay, Microsoft Product Chief, potrivit Cnet.

Microsoft a încercat timp de peste două decenii să realizeze sisteme de operare pentru telefoane mobile, dar a renunțat la acest proiect acum doi ani. Nu a putut concura cu popularitatea Android-ului de la Google și a iOS-ului companiei Apple, care va fi pe 87% și respectiv 13% din smartphone-urile din întreaga lume în acest an, potrivit IDC. În schimb, Microsoft a ales să extindă software-ul Office precum și alte servicii pentru dispozitive rivale, inclusiv pentru iPhone-uri.

Revenirea la domeniul smartphone-urilor nu va fi ușoară. Există într-adevăr doar trei companii care vând astfel de dispozitive în număr mare, având cele mai însemnate câștiguri – SamsungHuawei și Apple. În al doilea trimestru, 22% din smartphone-urile livrate în întreaga lume au fost realizate de Samsung, 17% de Huawei și 11% de Apple, potrivit Strategy Analytics. Nimeni altcineva nu a depășit pragul de 10%, deși companiile chineze Xiaomi și Oppo s-au apropiat destul de mult de acesta. Este puțin probabil ca Microsoft, cu un telefon Android, să devină vreodată un important furnizor de smartphone-uri.

Microsoft nu este prima companie care a creat un smartphone cu ecran dual, dar speră să fie primul care are cu adevărat succes. Axom M de la ZTE a intrat pe piață în 2017, dar nu a impresionat utilizatorii suficient pentru a crea o tendință. La începutul acestui an LG a lansat un accesoriu Dual Screen pentru primul său telefon 5G, V50, precum și o versiune a telefonului său LG G8X ThinQ. Însă dispozitivul LG nu a generat același entuziasm ca și telefoanele pliabile de la Samsung și Huawei sau chiar cele de la companii precum Motorola despre care se zvonește că vor apărea până la finalul acestui an.

În timp ce Microsoft pariază că ecranele duale reprezintă viitorul, majoritatea companiilor de pe piața telefoanelor mobile mizează pe display-uri pliabile. Există zvonuri potrivit cărora aproape toți marii producători de telefoane lucrează la un dispozitiv pliabil.

credit foto/video: Microsoft, Pocket-lint