Microsoft și Sony au dezvăluit săptămâna trecută un parteneriat surprinzător, urmând ca cele două companii să colaboreze pentru a dezvolta viitoare soluții cloud pentru jocuri și servicii de streaming de conținut. În timp ce ambele companii și-au petrecut mai mult de 15 ani luptând pentru a ocupa cel mai bun loc pe piață în vânzarea de console de jocuri video, Sony urmează să folosească vasta experiență în domeniul soluțiilor cloud a companiei Microsoft pentru a-și promova serviciile de streaming existente și cele viitoare, iar Microsoft se alătură unui rival pentru a face față unor competitori mult mai puternici din sectorul gaming .

Vestea parteneriatului a fost o mare surpriză atât pentru fanii Xbox cât și pentru cei ai PlayStation. Bloomberg informează că acordul a șocat chiar și echipa Sony PlayStation, care, aparent, nu a fost informată despre aceste  tratative. Discuțiile dintre cele două companii se află în desfășurare încă de anul trecut, iar Sony a început să demonstreze că este deschisă colaborării cu Microsoft și cu alți parteneri.

Anunțul pare să fi fost provocat de un anumit lucru în special: lansarea Google a serviciului său de streaming în cloud Stadia. Google intenționează să utilizeze platforma proprie, extrem de populară, YouTube pentru a permite utilizatorilor să acceseze și să joace instantaneu jocuri în browser sau pe telefoanele lor. Având în vedere accesul la acest serviciu și facilizarea utilizării acestuia, precum și poziția dominantă a companiei Google pe piața serviciilor online, au descurajat în mod evident atât compania Microsoft, cât și Sony.

În timp ce Sony și-a oferit propriul serviciu de streaming, PlayStation Now, de ani de zile, acesta nu a avut succesul la care compania se aștepta. Sony continuă să câștige cea mai mare parte din veniturile PlayStation prin vânzările de jocuri către proprietarii de console, iar această afacere pare să fie din ce în ce mai amenințată. Dacă viitorul gaming-ului se va baza pe soluții cloud, atunci infrastructura și conținutul vor fi esențiale.

Google, Microsoft și Amazon se numără printre puținele companii care au suficientă experiență în cloud și capacitatea serverelor pentru a face ca jocurile în cloud să devină realitate în viitor. Minimizarea latenței va fi esențială, ceea ce înseamnă că serverele vor trebui să se afle aproape de jucători în mai multe orașe din întreaga lume. Este o investiție semnificativă pe care aceste trei companii au început deja să o realizeze, dar pe care Sony în mod clar nu este dispusă să o facă sau îi este imposibil să o facă.

Sony a apelat acum la Microsoft pentru ajutor, în loc de concurenți precum Google sau Amazon. Acordul Sony și Microsoft ar fi putut fi unul simplu, în vederea găzduirii serviciilor Sony pe platforma cloud Azure de la Microsoft, dar acordul pare să fie mai complex.

“Cele două companii vor explora dezvoltarea în comun a viitoarelor soluții cloud în Microsoft Azure pentru a-și susține propriile servicii de streaming de jocuri și conținut.”

Se arată în declarația Microsoft, potrivit theverge.com.

Este evident faptul că Sony și Microsoft vor încerca să alinieze hardware-ul folosit de fiecare dintre cele două companii pentru serviciile de streaming de jocuri în cloud la o platformă comună. Am început deja să vedem acest lucru în ce privește consolele Xbox One și PlayStation 4, iar consolele de generație următoare care vor fi lansate în 2020 se așteaptă să fie foarte asemănătoare din punct de vedere hardware. Alinierea hardware-ului va facilita pentru dezvoltatorii de jocuri să vizeze o platformă cloud comună și să testeze performanțele jocurilor.

O altă piesă a puzzle-ului “cloud gaming” este Nintendo. Zvonurile au sugerat că Microsoft și Nintendo au dezvoltat “o relație mai strânsă” în ultimele luni. Am văzut acest lucru prin lansarea jocului Cuphead pe Nintendo Switch cu suport Xbox Live, precum și colaborarea Microsoft cu Nintendo pentru a promova jocurile cross-play. Nintendo nu va dori să rateze să ia parte la viitorul gaming-ului în cloud și probabil că va trebui să formeze un tip de parteneriat cu Microsoft, Amazon sau Google pentru a-i ajuta să ofere viitoarele servicii. La fel ca și Sony, Nintendo are o vastă bibliotecă de jocuri, dar are o experiență limitată în ce privește furnizarea serviciilor online precum și infrastructura la scară largă.

Parteneriatul Microsoft și Sony ridică, de asemenea, câteva întrebări în legătură cu alți competitori pe partea de streaming de jocuri. EA are 1.000 de angajați care lucrează la Project Atlas, o platformă de gaming dezvoltată cu ajutorul AI și serviciilor de cloud computing. La fel ca Google Stadia, proiectul EA este la fel de ambițios în încercările sale de a redefini viitorul gaming-ului. Nvidia are, de asemenea, propriul serviciu de streaming GeForce Now, iar Valve transformă Steam Link într-un serviciu de cloud personalizat.

Această competiție reprezintă, în cele din urmă, o veste bună pentru utilizatori, mai ales dacă dezvoltatorii de jocuri sunt dispuși să facă tranziția la cloud. Ar putea însemna că utilizatorii vor avea de ales între serviciile de streaming concurente în același mod în care aleg în momentul de față între Netflix, Hulu, HBO Now, Amazon Prime Video și multe altele.

Microsoft și Sony semnalează acum faptul că nu sunt dispuși să renunțe la actuala lor poziție dominantă în domeniul gaming-ului în favoarea noilor veniți, cum ar fi Amazon sau Google, chiar dacă aceasta înseamnă să lucreze cu un mare rival.

credit foto: TNW