Facebook ar putea renunța la vechiul său slogan prin care a promis că va menține platforma gratuită. După cum a menționat Business Insider, gigantul social media și-a schimbat recent sloganul paginii de pornire a aplicației, care anterior a fost „Este gratuit și așa va fi întotdeauna” într-unul evident cu mai puține angajamente, „Este simplu şi rapid”. Potrivit Daily Mail, se presupune că schimbarea a avut loc între 6 și 7 august, deși nu a existat un anunț oficial din partea companiei.

Deși Facebook nu percepe tarife de la utilizatori pentru aderarea la acest serviciu, a profitat de mult timp de cantitățile masive de date colectate de la aceștia. Datele respective sunt apoi reconvertite și vândute companiilor pentru a ajuta direcționarea marketingului și produselor către anumite audiențe.

Potrivit avocatului și expertului în drept digital José Antonio Castillo, care a vorbit cu Business Insider, schimbarea poate avea ceva de-a face cu o directivă a Uniunii Europene care recunoaște aceste date personale ca formă de plată.

Deși compania nu a dat încă niciun indiciu că va începe să perceapă tarife în mod direct utilizatorilor, compania subliniază în mod explicit că nu garantează că va menține întotdeauna platforma gratuită. Business Insider notează că secțiunea Facebook „Lucrurile pe care ar trebui să le cunoașteți” (Things You Should Know) conține o clauză de exonerare care prevede „Nu garantăm că Platforma va fi întotdeauna gratuită”.

Pentru a ajuta la consolidarea veniturilor companiilor, aceasta a apelat la serviciul achiziționat de Facebook în aprilie 2012, Instagram, unde intenționează să introducă mult mai multe reclame în cadrul platformei. Se pare că Facebook s-a arătat îngrijorat de popularitatea în creștere a rețelei sociale Instagram, care amenință să eclipseze platforma.

Pentru Facebook, acest compromis ar putea să indice existența unor probleme din moment ce Instagram continuă să raporteze mai puține venituri. La momentul de față, aproximativ una din patru postări pe platformă conține o reclamă, potrivit unei investigații recente realizate de Marketing Land.

credit foto: vox.com