Bethesda Softworks a anunțat în cadrul evenimentului E3 din acest an, o platformă software care va putea îmbunătăți semnificativ performanța jocurilor în Cloud.  De altfel această platformă software se numește Orion și ar putea fi adăugata la o gamă largă de jocuri din diferite servicii de streaming de jocuri. Totodată, Bethesda promite jucătorilor că va oferi o experiență de calitate superioară care va fi accesibilă și pentru viteze mai mici ale internetului și, de asemenea, va pune la dispoziția utilizatorilor o varianta beta de test în cursul acestui an.

Vestea lansării acestei noi platforme a fost făcută în cadrul evenimentului din acest an E3 din Los Angeles, unde jocurilor în Cloud le este acordată o atenție deosebită. Printre alte servicii, Google a dezvăluit recent prețul și data lansării pentru platforma de streaming Stadia, iar Microsoft a anunțat detalii despre platforma xCloud. Conform informațiilor se spune că Orion ar trebui să completeze aceste servicii și nu să concureze cu ele. Totodată, conform The Verge, directorul Bethesda, James Altman susține:

„Acest serviciu poate fi utilizat cu orice motor grafic, poate fi folosit cu orice platformă de streaming pentru a oferi o experiență mai bună pentru orice consumator care joacă acel joc pe platforma respectivă și pentru a-l livra la un cost mai mic pentru cei care deservesc datele”.

Cu alte cuvinte, platforma funcționează prin delegarea anumitor sarcini de procesare la motorul grafic la nivel local, mai degrabă decât să le îndeplinească, fiind transmise jucătorului prin internet. De altfel, compania Bethesda afirmă faptul că lansarea unei singure caracteristici Orion va reduce cu 40% lățimea de bandă necesară pentru a avea parte de o experiență de streaming de înaltă calitate. Ba mai mult decât atât timpul pentru a coda un cadru video este redus cu aproximativ 30%, care mai apoi este transmis către utilizator, și de asemenea reduce procesarea necesară cu 20%.

Cu toate astea, Altman sugerează faptul că diferite tipuri de jocuri vor beneficia mai mult de caracteristici diferite. Teoretic, platforma Orion este cea care diminuează unele dintre cele mai mari probleme ale jocurilor în Cloud. De asemenea, permite reducerea vitezei minime de internet necesară pentru o platformă așa cum este Stadia, care în prezent sugerează o conexiune de 25 Mbps pentru jocuri 1080p. Totodată distanța fizică de la un server devine mai puțin importantă, astfel încât serviciile vor necesita mai puține centre de date. Iar acest lucru este benefic mai ales pentru acele companii care nu dispun de resurse masive, așa cum au Google sau Sony.

Și din moment ce nu știm cât de bine funcționează majoritatea acestor servicii, tot ceea ce reduce latența și îmbunătățește calitatea imaginii ar putea transforma o experiență mediocră într-una de calitate. Platformele de streaming vor trebui să permită accesul la Orion, însă dezvoltatorii vor fi responsabili pentru implementarea sistemului în jocurile lor.

Ba mai mult decât atât, compania Bethesda și-a luat angajamentul să-și aducă jocurile proprii la serviciile de streaming existente, inclusiv noul Doom Eternal, care va fi disponibil pe Stradia.

Cu toate astea, testul sistemului de cloud gaming Orion, care va avea loc pe parcursul acestui an, se va desfășura în mod independent și nu va avea nicio legătură cu niciun serviciu de streaming existent. Prin urmare utilizatorii vor putea rula jocul Doom 2016 la 60fps cu rezoluție de 4K.

credit foto: CIO Bulletin