Dacă ați urmărit știrile despre gigantul Apple în ultimele luni, ați putut observa că acesta o duce din ce în ce mai rău. Acțiunile au scăzut considerabil, având cele mai mici vânzări pe partea IPhone din ultimii ani, dar, pe departe cea mai negativă parte este că investitorii își vând acțiunile Apple. Pe românește, Fugiți bre că arde!

Printre principalele exemple de a ajunge într-o asemenea situație, fidelii brandului dau vina pe inconșitență, mai specific, există liste online întocmite de cei care folosesc produsele Apple, în care se enumeră peste 30 de puncte de inconsistență. În esențial Apple a plecat de la un principiu de bază pe vremea când Steve Jobs era la cârmă, și acel principiu este simplicitatea. Problema este că Apple, a plecat de la acest principiu de bază, prin care oferea câte un produs în fiecare categorie (laptop, telefoane, Ipod, Ipad, etc.) și acum oferă mult prea multe produse care de fapt, sunt la fel.

Mai clar, luăm ca exemplu MacBook Air, produs care este în mare parte la fel, și e fabricat din 2015, cu un design de acum 9 ani, dar încă se vinde la același preț. Scuzați, au coborât prețul cu 50 de lire, adică mai nimic. În mare, pe vremea lui Steve Jobs, de fiecare dată când Apple lansa noul Iphone, sau noul Ipad, și așa mai departe, se vedeau clar îmbunătățirile de design, calitate sau performanță. De menționat că și prețurile rămâneau la fel, sau ba chiar scădeau. Apple a devenit leneș doar dacă luăm ca exemplu Iphone 6, Iphone 7, Iphone 8, toate acestea arată exact la fel, cu mici diferențe, dar de la an la an, prețurile au crescut constant.

Iphone X a avut o majorare de preț cu 35% într-un an comparând cu modelul anterior. Multă lume a văzut asta ca fiind un lucru absolut lacom. Dar asta nu a oprit Apple anul trecut să aibă cele mai bune venituri din istorie, dar în același timp au avut și cel mai mic număr de telefoane vândute.

Practic Apple a făcut cea mai mare greșeală, greșeală care de obicei este făcută doar de companii start-up. Adică daca produsul tău nu se vinde bine, trebuie să îmbunătățești produsul, și nu să ridici prețul pentru a justifica numărul de produse vândute. Simplu nu?

Dar stați, Apple a ajuns la strategii triste cu noul Iphone XR. Din cauză că, împotriva așteptărilor, noul Iphone nici nu a ajuns la un nivel de vânzări minim estimat, Apple a recurs la o campanie de publicitate agresivă. Fie că intrai la ei pe site, sau pe oriunde te uitai, doar Iphone XR vedeai. Dar stați că se poate mai rău. Tim Cook a anunțat că datorită vânzărilor mici de Iphone XR, nu vor mai raporta vânzările pentru IPhone, IPad și Mac. Adică din nou, pe românește, Apple nu vor să facă aceste date publice, pentru că în acest fel, investitorii ar vedea vânzări foarte proaste. Pe lângă asta, investitorii nu sunt mulțumiți deloc și cu întârzierile Apple HomePod și AirPower.

Apple a fost prima companie americană care a ajuns la o valoare de 1 trilion de dolari în august 2018, lucru impresionant de altfel. Dar, după doar 3 luni de la acea sumă epică raportată , Apple a pierdut jumătate, adică 460 miliarde de dolari. Companii ca Microsoft, Google sau Amazon, au depășit gigantul Apple după această pierdere. Dacă e să facem o comparație, Apple a pierdut o sumă care este mai mare decât toată valoarea Facebook în acest moment.

Concluzie: Apple arde în flăcări și nu există mare lucru să o salveze în acest moment. Cel mai bun lucru de făcut în acest moment ar fi să înceapă să își asculte baza de clienți, oamenii Apple for life, să lase aroganța deoparte, și mai ales, să îi dea verde lui Tim Cook, că omul acesta sapă groapa Apple mai mult ca sigur.