Formula E, prima serie mondială de curse all-electric, a prezentat mașina de bază pentru echipele care vor dori să participe în noua serie de curse off-road, “Extreme E”. Numită Odyssey 21, SUV-ul all-electric și-a făcut debutul în Marea Britanie la Festivalul de Viteză de la Goodwood. Noua serie de curse va avea loc sub egida ABB FIA Formula E, potrivit informațiilor oferite de autoblog.md.

Organizatorii Extreme E intenționează să atragă în campionat pe cei mai mari producători auto, iar competiţiile vor fi organizate în locaţiile de pe glob care sunt cele mai greu afectate de schimbările climatice. Toţi participanți vor concura cu maşini similare, dar vor avea dreptul de a le schimba forma panourilor caroseriei şi a alege echipamentele care se pot ataşa de aceasta. Echipele care vor fi delegate de o uzină producătoare vor avea un avantaj – vor putea face manipulări şi la unitatea de propulsie, conform sursei citate.

Referindu-ne în continuare la dimensiunile SUV-ului de curse Odyssey21, roțile acestui prototip măsoară 940 mm în diametru, iar caroseria are o lățime de 2,3 metri, o înălțime de 1,9 metri, o lungime de 4,4 metri și cântărește 1.650 kilograme. Toate aceste date au fost oferite în urma măsurătorilor realizate de către organizatorii Extreme E. În ciuda dimensiunilor impresionante, aceasta ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 4,5 secunde, chiar și în rampă, iar viteză maximă este de 200Km/h. Acest lucru se poate realiza datorită celor două motoare electrice care produc circa 550 CP şi 920 Nm de cuplu şi care mai formează şi un sistem de tracţiune integrală.

Seria Extreme E va testa prototipul Odyssey 21 începând cu luna septembrie, iar producătorul francez Spark Racing Tehnology va urma să aducă pe piață 12 unități în varianta finală a mașinii de curse în martie 2020. Primul sezon Extreme E va începe la începutul anului 2021. Organizatorul noului campionat de off-road va fi actualul şef al Formula E Holdings, Alejandro Agag, iar scopul acestuia este de a concura în diferite locații având „ecosisteme fragile” pentru a putea „evidenția impactul schimbărilor climatice”, dar în același timp pentru a promova tehnologia vehiculelor electrice.

Seria de curse se află înca în proces de elaborare, producătorul semnând un accord de difuzare pe o perioadă mai îndelungată cu Fox Sports. Mai mult decât atât criticii spun că dacă mașinile finale vor arăta precum prototipul Odyssey 21, seria de curse Extreme E va fi un eveniment sportiv care merită urmărit.

credit foto/video: autoblog.md