Evoluția excelentă a constructorului de la Mioveni și pe piața internă, nu doar pe piețele externe, confirmă evoluția ascendentă în România a Grupului Dacia Renault și consolidează poziția DACIA drept cea mai populară marca pe plan autohton, astfel că evoluția vânzărilor de mașini noi în 2018 este una pozitivă potrivit celor de la acarom.ro:

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu +12.26% în Decembrie 2018, față de decembrie 2017, atingând un volum de 9.285 unități.

În 2018, volumul autoturismelor noi înmatriculate a atins 130.919 unități, în creștere cu 23.06% față de  2017.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în Decembrie 2018 cifra de 38.702 unități, o scădere de –15.75% față de decembrie 2017, volumul acestora fiind pe întreg anul 2018 la un nivel de 473.616 unități, ceea ce reprezintă o scădere cu – 8.99% față de  2017.”, informează public ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România.

ACAROM a publicat pe propriul site și un clasament anual al primilor 5 mărci de autoturisme ca volum de vânzări, topul fiind dominat din nou de Dacia:

  1. DACIA                        = 36.873 unitati (cu o crestere de     + 23.02% faţă de 2017),

  2. SKODA                      = 11.148 unitati  (cu o crestere de    + 22.32% faţă de 2017)

  3. RENAULT                 = 10.629 unitati (cu o crestere de     + 37.72% faţă de 2017)

  4. VOLKSWAGEN       = 10.060 unitati (cu o crestere de     + 3.19% faţă de 2017),

  5. FORD                         = 9.681 unitati (cu o crestere de     + 18.93% faţă de 2017)

Sursa.

De altfel, vânzările cumulate ale mărcilor concernului RENAULT în România arată poziția de top dobândită în ultimii ani, poziție pe care Renault dorește să o mențină și în 2019, având în vedere anunțul recent privind investițiile suplimentare pe care Renault va continua să le facă în România.

Restul competitorilor Renault își mențin pozițiile, însă se observă un recul al vânzărilor mărcilor aparținând concernului Volkswagen și o agresivitate mai mare a celui de-al doilea constructor autohton, respectiv Ford Automobile România, care este posibil ca în 2019 să sporească producția la Craiova, inclusiv prin fabricarea primului automobil electric produs vreodată de un constructor român.