În anul 2014 România a primit dreptul de a organiza trei meciuri din cadrul fazei grupelor Campionatului European de Fotbal din 2020 şi o partidă din optimile de finală. Prin dosarul de candidatură, pe lângă construirea și modernizarea a patru stadioane (Ghencea, Stefan cel Mare, Arcul de Triumf si Giulesti) România s-a angajat că va rezolva și problema transportului în comun între Aeroportul Internațional Henri Coandă şi Capitală.

Dacă la capitolul stadioane doar la Stadionul Ghencea s-au demarat efectiv lucrările, problema transportului de la Otopeni către capitală încă nu a fost rezolvată. Recent, Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marţi, că autorizaţia de construcţie pentru linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Otopeni este aproape de a fi emisă. Fostul căpitan al Barcelonei este optimist, crede că linia de cale ferată care va lega aeroportul de Gara de Nord va fi gata la timp, distanța fiind parcursă în aproximativ 16 minute.

“Nu ştiu dacă s-a obţinut, dar suntem foarte aproape cu obţinerea autorizaţiei de construcţie. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Existră şi proiectul, există şi traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilităţi de a scoate oamenii din aeroport şi de a-i duce către Bucureşti. Ne facem de mare râs, nu de râs (n.r. – dacă nu e gata), de băşcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu ştim ce echipe vor veni la Bucureşti, dar noi trebuie să fim pregătiţi pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretenţios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la Bucureşti. Când ei îşi vor lua bagajele şi vor ieşi în sala de aşteptare vor dori să găsească aceeaşi infrastructură ca în ţara lor, tren, metrou – nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puţine au şi metrou – autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor exista cred două staţii (n.r. – între aeroport şi Bucureşti). Se va face 16 minute de la aeroportul Otopeni până la gara centrală. Va fi folosit şi aeroportul Băneasa”, a declarat Poepscu, la Digi Sport.

Credit Foto: Razvan Chirita/Mediafax