Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunță vinietă pentru intrarea în București pentru mașinile din afară Bucureștiului/Ilfov și INTERZIS pentru mașinile nonEURO, Euro 1 și Euro 2, excepție făcând autospecialele serviciilor de urgență și administrație a orașului.

„Capitala României se află într-o situaţie dificilă din punct de vedere al poluării, cu valori de nouă ori mai mari decât limitele admise. Din cauză că în ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio măsură viabilă pentru limitarea poluării, Bucureştiul a ajuns pe un nedorit loc 6 în topul celor mai poluate oraşe din Europa, iar România se află, începând cu anul 2011, în procedura de infrigement. Dacă vrem ca viitorul oraşului şi al locuitorilor săi să nu fie afectat permanent de această ameninţare la sănătatea tuturor, trebuie să acţionăm! Bucureștiul are nevoie acum de o măsură care poate părea drastică, însă viitorul apropiat va arăta că este singura decizie pe care o putem lua. Pentru că traficul rutier intens este printre principalele motive care determină valori record de poluare – în ultimii zece ani numărul maşinilor care circulă prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotărâre după modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronică, pentru circulaţia rutieră din Bucureşti pentru autoturismele înmatriculate în alte oraşe sau state, dar şi pentru autoturismele poluante din Bucureşti sau Ilfov, care tranzitează zona centrală a Capitalei. Acest proiect se va afla în dezbatere publică 45 de zile. Aşteptăm părerile şi sugestiile dvs., pentru ca împreună să dăm o şansă bucureştenilor să respire un aer curat! Să luptăm împreună pentru oxigenul Capitalei!”,

scrie Gabriela Firea, pe Facebook.

Prețul anunțat pentru vinieta de intrare în București este de 10 lei/zi, sau 1.900 lei/an. Monitorizarea se va face cu ajutorul camerelor montate la intrarea în București și intersecțiile din oraș. Vinietele se vor putea cumpără online, prin SMS sau de la benzinării.

Proiectul de lege a fost lansat în dezbatere publică și va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Această propunere de proiect de lege este însă una delicată având în vedere faptul că prin această decizie s-ar crea o discriminare clară între locuitorii din București, care au o proprietate și în București, în vreme ce au mașinile înregistrate într-un alt județ al țării. De asemenea, afectate de această discriminare sunt și mașinile de flotă ale firmelor care operează și în București, având sediul central în alte județe ale țării și implicit mașinile înmatriculate în acele județe.

O altă problemă spinoasă este legată de impunerea unor taxe mari pentru acest tip de tranzit în timp ce Primăria Capitalei nu a luat niciun fel de măsuri în ce privește o alternativă pentru aceste mașini, cum ar fi parcări la intrările din București special destinate în acest sens și mai ales o șosea decentă de centură pe care să fie deviat traficul de tranzit, care în mare parte este făcut de nevoie și mai puțin de voie de către cei care sunt nevoiți să tranziteze în acest mod Bucureștiul, șoselele de centură fiind în mare parte un dezastru din punctul de vedere al infrastructurii și traficului infernal strangulat de ieșirile cu prioritate din București.

Foto: mediafax