Miercuri, 27 martie 2019, Comisia Europeană a alocat pentru România aproape 18 milioane de euro, cu scopul de a încuraja consumul de fructe, legume și lapte în școli, conform unui articol din Ziarul Financiar. Mai exact suma a fost împărțită astfel: aproximativ 6,86 milioane de euro au fost destinate pentru încurajarea consumului de fructe și legume în școli, iar restul sumei de aproximativ 10,8 milioane de euro au fost destinați pentru programul de distribuire a laptelui în școli.

Acest program vine în completarea activităților care sunt desfășurate la nivel național, scopul fiind unul educațional.  În raportul de evaluare pe care l-a publicat Comisia Europeană se arată că în anul școlar 2017 – 2018, circa 159.000 școli din Uniunea Europeană au luat parte la acest program. De asemenea, tot în acel an școlar mai sus menționat au fost distribuite către elevi o cantitate de 255.500 de tone de fructe și legume proaspete și aproxiamtiv 178 de milioane de litri de lapte, toate acestea având o valoare de peste 182 milioane de euro, bani alocați de la bugetul Uniunii.

„Grație acestui program, tinerii noștri cetățeni pot beneficia de produse alimentare hrănitoare, sigure și de calitate ridicată pe care fermierii europeni le produc, învățând simultan de unde provin acestea. Comisia este mândră să contribuie la această călătorie educațională importantă, încurajând obiceiurile sănătoase de la o vârstă fragedă”

Declară Phil Hogan, comisar european pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, potrivit ZF.ro.

Pentru bugetele alocate de către Uniunea Europeană pentru fiecare stat membru se iau în considerare câțiva factori importanți. Unul dintre cei mai importanți factori este numărul școlilor existente din fiecare țară. Iar legat de distribuirea laptelui în școli, alocarea bugetului se bazează pe interesul care este manifestat în schema precedentă. Ba mai mult decât atât potrivit aceleași surse:

 „Autoritățile naționale sunt libere să transfere o parte din bugetul alocat (20 – 25%) dintr-un sector în altul. De asemenea, își pot manifesta disponibilitatea de a cheltui mai mult decât suma cerută dacă celelalte state membre refuză partea lor de alocare”.

Un lucru extrem de important este faptul că pentru acest program statele membre decid modalitatea de implementare și totodată stabilesc produsele pe care elevii le vor primi sau temele măsurilor educaționale pe care le vor aborda. În plus au posibilitatea de a suplimenta fondurile Uniunii Europene existente cu fonduri naționale pentru finanțarea programului.