Campania electorală pentru alegerile Europarlamentare, pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00.

Consiliul Naţional al Audiovizualului  a votat în ședința de marți 5 martie proiectul de Decizie privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European. Proiectul va fi supus dezbaterii publice până în data de 19 martie 2019, inclusiv.

“Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00” se arată în  proiectul de decizie referitor la regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European publicat pe site-ul CNA.

În conformitate cu proiectul de Decizie votat de CNA, posturile de televiziune şi radio care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale, sunt obligate să facă cunoscut public acest lucru prin presă şi/sau prin programele lor şi să comunice CNA, implicarea lor în campania electorală până data de 8 aprilie.

În intervalul 9-15 aprilie, competitorii înscriși în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019,  ” se pot adresa în scris posturilor private de radio şi de televiziune care şi-au anunţat intenţia de realizare şi difuzare a emisiunilor electorale, solicitând şi timpii de antenă pe care intenţionează să îi utilizeze” se mai arată în comunicatul CNA.

“Timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali, potrivit dispoziţiilor art. 7, trebuie să respecte ponderea stabilită prin dispoziţiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după cum urmează:

a) 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au membri în Parlamentul European şi care participă la alegeri, precum şi alianţelor politice sau electorale dintre acestea;

b) 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum şi candidaţilor independenţi”, se arată în proiectul de decizie.

Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală, de dezbatere electorală şi a spoturilor electorale.

Totodată s-a stabilit ca toate înregistrările emisiunilor destinate campaniei electorale să fiela dispoziţia
Consiliului Naţional al Audiovizualului pe toată durata campaniei electorale şi încă 30 de zile
după comunicarea oficială a rezultatelor.