În ultima perioadă nevoia de sânge în spitale s-a dublat, având în vedere că 1 din 10 pacienți din spitalele din România are nevoie de sânge, însă multe intervenții chirurgicale ajung să fie amânate din cauza deficitului de sânge. Iar din păcate numărul de donatori scade de la o zi la altă, astfel în primul trimestru al anului 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au înregistrat cu peste 1.100 mai puțini donatori decât în aceeași perioadă din 2018, conform avantaje.ro.

De fapt, în urma celor mai recente statistici, România se poziționează pe ultimele locuri în ce privește numărul de donatori de sânge în Europa. Cu toate astea nu ar trebui să uităm un aspect foarte important. Și anume că sângele care provine de la un singur donator poate salva cel puțin alte două vieți.

Și pentru a readuce această problemă în prim plan, “Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, inițiază, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, o campanie națională de conștientizare și educare a populației, menită să crească numărul donatorilor de sânge și să arate că “România are sânge de rocker”.

“Donarea de sânge este o problemă de mentalitate, care nu se rezolvă foarte repede și foarte ușor. Vorbim permanent de nevoie de sânge. Dar ca să nu mai vorbim de nevoia de sânge în România, ar trebui să înțelegem că avem nevoie de donatori, pentru că, din păcate, sângele nu poate fi făcut în laborator. Și nu o dată, avem nevoie de sânge constant. Oamenii donează sânge atunci când le este declanșat un resort interior. Ne dorim ca pasiunea pentru muzica și cultura rock să fie acest resort emoțional. Mulțumim pentru sprijin întregii comunității de rockeri din România”

A declarat Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București, conform sursei citate.

Cinci formaţii rock din România s-au alăturat campaniei, iar timp cinci săptămâni vor lansa cover-uri rock ale unora dintre cele mai cunoscute șlagăre românești, transferând oricărui român din mândria de rocker, pentru a încuraja donarea de sânge.

Fondatorul campaniei, Răzvan Exarhu afirmă:

„Mă uitam cum ar fi ca muzica să se transmită o dată cu sângele. Și atunci mi-a venit, am formulat această propoziţie, „România are nevoie de sânge” şi „România are sânge de rocker” şi am transformat-o într-o campanie care mi se pare că poate crea şi mai multă coeziune în rândul ascultătorilor de rock, pentru că mulţi dintre ei nu sunt conştienţi de binele pe care îl pot face o dată la trei luni”.

În cazul Centrului de Transfuzie Sanguină București lipsa sângelui este una destul de mare, având în vedere că pentru necesarul zilnic ar fi nevoie de aproximativ 400 sau 500 de donatori. Iar acest lucru este precizat și de către Doina Goșa, potrivit site-ului digi24.ro:

„Uneori, în special în perioada de vacanţă sau de zile libere trimitem maşini în jumătate de ţară ca să aducă sânge să putem să facem faţă nevoilor. În general avem în jur de 200-250 de donatori zilnic, însă nu sunt suficienţi aceşti donatori. Deci am avea nevoie de 400 sau chiar 500 de donatori.”