Viorica Dăncilă anunță că renunta la ideea parteneriatului public-privat pentru autostrada Comarnic Brașov, după ce această autostradă urma să fie construită de două companii, una turcească și una chineză. Conform declarațiilor premierului, după renunțarea la acesta idee, autostrada Comarnic Brașov urmează să fie declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.

 „Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”

A declarat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.

Reamintim că în vara anului trecut, ministerul Transporturilor renunţa la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială şi a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.

Președintele PNL, Ludovic Orban a scris pe o rețea de socializare că Viorica Dăncilă vrea ca autostrada Comarnic Braşov să fie construită din bugetul de stat pentru „a trage un tun” din care să susțină campania prezidenţială. Liderul PNL mai atrage atenţia premierului Viorica Dăncilă că trebuie să organizeze o licitaţie pentru a alege constructorul.

„Telenovela autostrăzii Comarnic-Braşov continuă. Noul episod este horror şi în distribuţie o are ca principal personaj pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria..Ultima întâmplare este anunţul făcut de Vasilica Viorica despre faptul că nu se mai face pe parteneriat public privat, ci va fi declarată de importanţă strategică şi va fi finanţată cu bani de la bugetul de stat, urmând a fi construită tot de consorţiul chinezo-turc, scos din joben pentru parteneriat public-privat.Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca să nu mai fie necesară realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor -muşchii noştri- contractul de parteneriat-public privat. După care decidem că nu mai trebuie să vina consorţiul scos din burtă cu banii necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă ( aşa cum prevede un contract de PPP, în care finanţarea lucrărilor este asigurată de constructor ) ci îl finanţăm de la buget, din taxele şi impozitele plătite de români. Nu ştiu cine i- a scris replicile lui Vasilica Viorică, dar parcă tot Dragnea este scenarist. Pentru că treabă asta este-curat murdară- şi cu puternic iz penal. Doamnă candidat, după ce că nu aţi fost în stare să construiţi o autostradă-cap coadă-, acum vreţi să daţi şi un tun, probabil pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Opriţi- vă înainte de a fi prea târziu. Altfel, riscaţi să îi ţineţi companie şefului de care v-aţi lepădat prea uşor. În caz că nu v- a spus nimeni din PSD, va spun eu. Dacă vreţi să construiţi orice tronson de autostradă cu bani de la buget sunteţi obligată de lege să faceţi licitaţie””

A scris Ludovic Orban, pe Facebook.