Președintele Pro România, Victor Ponta, într-o declarație făcută luni la Parlament susține că  decizia premierului Viorica Dăncilă de a adopta rectificarea bugetară vineri, după moţiunea de cenzură, este un gest de “neseriozitate”. Fostul premier susține că moțiunea de joi va trece, iar în aceste condiții Guvernul nu mai poate face rectificarea.

„Mi se pare un gest final, dacă vreţi, de neseriozitate povestea cu rectificarea făcută vineri, adică văd cine votează la moţiune şi vă dau vineri bani de la buget. De ce e responsabil? Şi dacă trece moţiunea, şi eu cred că trece moţiunea, vineri nu se poate da nicio rectificare, nu se mai poate face deloc. Laşi instituţiile publice fără bani doar pentru că tu ţii şpaga pentru parlamentari până vineri. E un gest absolut anormal. Sper ca doamna Dăncilă să se răzgândească, să facă rectificarea bugetară miercuri, în aşa fel încât să avem bani pentru funcţionarea instituţiilor, indiferent de rezultatul de joi de la vot”,

a afirmat, potrivit Agerpres, Victor Ponta.

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că va amâna ședința de guvern în care se va discuta rectificarea bugetară până după moțiunea de cenzură pentru ca acest lucru să nu fie perceput că „mită” pentru voturile la moțiune.

„Ca să nu fie niciun fel de suspiciune, de acuzații, am decis ca rectificarea să aibă loc vineri. Rectificarea e deja făcută, e pentru buna funcționare a primăriilor. Nu are alte capitole. Am decis să facem ședința de guvern după moțiune. Credem că moțiunea nu va trece.”

„Şi cred că tocmai că de joi ori prin moţiunea de cenzură, ori prin împlinirea pe 11 octombrie a 45 de zile, oricum nu o să mai avem guvern. Practic, de vineri nu mai are cine să guverneze România, fie că trece moţiunea şi se împlinesc cele 45 de zile. Sper să revină şi să accepte propunerea pe care înţeleg că i-a făcut-o domnul Teodorovici, să facă rectificarea miercuri. Dacă Eugen Teodorovici a făcut propunerea asta, îl felicit şi sper ca doamna Dăncilă, înainte să plece din funcţia de prim-ministru, să facă ceva bun pentru România şi să adopte rectificarea miercuri, iar cei cărora le-a zis că le dă bani măcar îi vedem şi noi miercuri, cui i-a dat banii şi cui nu a dat“,

a mai adăugat Victor Ponta.