Deputatul şi purtătorul de cuvânt al ALDE Varujan Vosganian, într-un mesaj publicat pe Facebook, critică dur lipsa de reacție a președintelui Klaus Iohannis din momentul în care, în timpul discursului susținut cu ocazia Zilei Marinei Române, la Constanța, un militar american din Garda de onoare a leşinat. În timp ce Klaus Iohannis îşi încheia alocuţiunea de la tribuna de pe faleza Comandamentului Flotei, pusă în faţa tribunei oficiale cu spatele la mare, un militar american din Garda de onoare a leşinat. Deși în primă fază președintele pare că nu realizează ce s-a întâmplat în spatele său, agitația stârnită de leșinul militarului american se pare că nu l-a deranjat pe Klaus Iohannis, acesta şi-a continuat discursul imperturbabil, fără să întoarcă privirea spre locul incidentului.

„Disprețul arătat de Klaus Iohannis pentru starea militarului care a leșinat în spatele lui, socotind că discursul său e mai important decât viața unui om, nu este o surpriză pentru mine. Cinismul său m-a surprins neplăcut încă din timpul primelor întâlniri pe care le-am avut, în 2013, membri, la vremea aceea, în conducerea aceluiași partid. Același cinism, îngroșat de aroganță și egoism, traficând și manipulând, fără scrupule, destinele oamenilor, a fost, de atunci și până acum, efigia profilului său politic. Privesc consternat această scurtă peliculă filmată în timpul Zilei Marinei, expresie elocventă a lipsei de compasiune și a cruzimii. Nu v-aș dori ca dacă destinul v-ar atârna vreodată de gestul de bunăvoință al cuiva, acel cineva să fie Klaus Iohannis.”,

a scris Varujan Vosganian pe Facebook.

La ceremoniile militare, unde soldaţii stau în soare, pe temperaturi ridicate, nemişcaţi, timp de mai multe ore, astfel de incidente se întâmplă frecvent. Starea de slăbiciune intervine pe fondul unor repetiţii continue, extenuante, din zilele anterioare, ceea ce face ca şi indivizi antrenaţi, cu o bună formă fizică, să clacheze.

Militarul american care a leșinat în timpul discursului președintelui Klaus Iohannis a primit îngrijiri medicale într-o ambulanță, apoi a fost transportat la spitalul militar din oraș. Potrivit declarațiilor făcute de Ministrul Apărării, Gabriel Leș, citat de Mediafax, leșinul militarului american a fost cauzat de hipoglicemie, o scădere bruscă a valorilor glicemiei.