Deși Comisia pentru Transporturi din Senat a întocmit raport de respingere, miercuri, în urma votului din Senat, au fost aprobate investiții pentru 3 autostrăzi.  Autostrada Braşov-Bacău, Autostrada Nordului dar și Autostrada București-Brașov.

Președintele PMP, Eugen Tomac, consideră aprobarea de către Senat a proiectului PMP cu privire la obiectivul de investiţii pentru construcția Autostrăzii Bucureşti-Braşov una dintre cele mai importante realizări din cariera sa politică.

“Ce părea imposibil s-a întâmplat!

Proiectul Autostrăzii București-Brașov a intrat în linie dreaptă. Senatul a adoptat cu majoritate de voturi (excepție au făcut doi senatori UDMR) unul dintre cele mai importante proiecte legislative din întreaga mea carieră politică, cel al construcției Autostrăzii București-Brașov, pe care l-am inițiat împreună cu colegii mei parlamentari PMP. Am convingerea că până la finalul actualei sesiuni parlamentare, acesta va fi adoptat și în Camera Deputaților, devenind lege. Pentru a avea o autostradă într-un termen rezonabil, de 2 ani, guvernul trebuie să respecte prevederile legii: să creeze o companie distinctă, cu regim special, care să-și desfășoare activitatea continuu (24 din 24 de ore). PMP a reușit să schimbe logica investițiilor guvernamentale în infrastructură. Acum, tot printr-o inițiativă a PMP, Guvernul are obligația de a realiza în patru ani Autostrada Unirii. Astfel, niciun guvern de acum înainte nu se va putea eschiva de la responsabilitățile care îi revin în acest sens. Îi asigur pe români că autostrada București-Brașov nu va mai fi doar un vis. Mă voi implica personal pentru a-l transpune în realitate!” a scris președintele PMP pe facebook.

Iniţiativa PMP prevede că „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificprile şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumit Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A”.

Conform proiectului PMP, termenul de execuţie al obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. După ce Senatul României a adoptat propunerea legislativă în calitate de primă Cameră, rolul decizional în privința construirii Autostrăzii București-Brașov revine Camerei Deputaţilor.