Prezent la instalarea lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor, premierul Ludovic Orban reamintește de perioada când a fost ministru al Transporturilor, garantând că dacă ar fi rămas ministru toate autostrăzile importante ar fi fost construite până acum, constatând în același timp că de atunci și până acum lucrurile nu au avansat prea mult.

„Vă garantez că dacă aș fi rămas ministru, se făcea și Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov și autostrada de Centură a Bucureștiului, pentru că vă readuc aminte că toate aceste proiecte au pornit, s-au mișcat foarte repede față de cele pregătitoare, adoptasem indicatorii tehnico-economici, pregătisem documentațiile de licitații, și din păcate, iată că la 11 ani distanță, suntem în același loc. La fel și cu Tg Mureș-Iași-Unghieni, aș vrea să vă readuc aminte că sunt primul ministru al Transporturilor care am vorbit de această autostradă, care are o importanță strategică și care a și demarat procedurile de realizare a contractelor de fezabilitate și iată că și acum, după 11 ani, am ajuns în aceeași situație. (…) Eu nu pot să înțeleg, sincer, ce s-a întâmplat din 2014, astfel încât să ajungem acum, pe ultima sută de metri, la finalul anului 2019, să luăm niște contracte care ar fi trebuit semnate în urmă cu trei-patru ani de zile, și astăzi ar fi trebuit să inaugurăm tronsoanele de autostradă, de cale ferată, să asigurăm navigabilitatea Dunării asigurată, să tăiem panglica la aeroportul, Compania Națională a Aeroportului a cărei strategie de dezvoltare am adoptat-o în 2008 și am ajuns în situația de a nu se face față la traficul de astăzi. Sigur că, din păcate, companii care, erau nu zic făceau mega performanță, dar erau pe linia de plutire, aveau profit operațional au ajuns în situație extrem de critică și aici ministrul va avea niște provocări”,

a afirmat Ludovic Orban, miercuri, la ceremonia preluării de către Lucian Bode a mandatului la Ministerul Transporturilor.

În perioada 2007-2008, Ludovic Orban a fost ministru al Transporturilor în Guvernul Tăriceanu, singura autostradă în lucru în acea perioadă fiind Autostrada A2 pe tronsonul Drajna-Fetești care s-a finalizat la sfârşitul lui 2006, iar restul de lucrări au continuat abia în 2009 pe tronsonul Feteşti-Cernavodă.

Foto: EPA-EFE/ROBERT GHEMENT