Premierul Ludovic Orban anunță că noul guvern va reintroduce Taxa Auto de prima înmatriculare, iar cuantumul să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă, această nouă taxă putând fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil.

„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”,

a afirmat prim-ministrul, joi, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.

Ministrul Mediului a completat, la rândul său, că din datele pe care le deţine din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerul Mediului 1,8 miliarde s-au cheltuit pentru restituirea acestei taxe.

„PSD a scos această taxă, din păcate nu a venit cu o soluţie astfel încât să îmbunătăţim calitatea aerului”,

a spus Costel Alexe.

Taxa auto a fost eliminată de guvernarea PSD la 1 februarie 2017 când a intrat în vigoare eliminarea completă a Timbrului de mediu, la exact 10 ani și o lună de când această taxa auto și-a intrat pentru prima oară în drepturi și a creat numeroase inechități și controverse.

Foto: mediafax/Ovidiu-Dumitru-Matiu