Comisarul european Corina Creţu a aprobat, miercuri, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai-Tokyo)”, ce a fost inclus de autorităţile române în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare. Este vorba despre prima parte din linia de metrou care va lega Gara de Nord de Aeroportul „Henri Coandă“.

“Mă bucur că am aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major “ Construcția liniei de metrou 6( 1 Mai-Tokyo)”, care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne.
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești).
Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Sper că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.”

A scris Corina Crețu pe facebook.

Rovana Plumb a salutat aprobarea finanțării și a anunțat că urmează o întâlnire cu șefii de șantiere dela structura rutiera pentru a afla care ar fi eventualele probleme legate de construcția magistralei M6.

“Mai avem o porţiune care va fi finalizată, iar până la 15 martie finalizăm finanţarea ultimului tronson de la Băneasa şi până la Aeroportul Otopeni. Termenul de finalizare este 2023, pentru că este pe fonduri UE. Nu ştiu să vă spun dacă până în 2023 va fi finalizată pentru că depinde de procedura de licitaţie, de achiziţie, totul depinde de modul cum se vor finaliza procedurile”, a declarat Rovana Plumb, miercuri seară la România Tv.

Construcția unei linii de metrou care să lege Aeroportul „Henri Coandă“ de București a fost propusă de către România ca soluție viabilă, cu termen de finalizare în 2020, în momentul în care s-a aplicat pentru organizarea unor meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal. Ulterior,  statul a constatat că nu poate face lucrurile în ritmul pe care și l-a propus inițial, soluția fiind o legătură cu trenul între Gara de Nord și aeroport.