Alimentația sănătoasă este importantă pentru toată lumea, dar anumite alimente sunt deosebit de bune pentru problemele care pot afecta femeile, cum ar fi oasele fragile, sarcina și cancerul de sân. Aceste “super-alimente” sunt bogate în nutrienți care vă vor ajuta să vă protejați corpul și să vă mențineți starea de sănătate optimă, chiar și pe măsură ce înaintați în vârstă.

Printre aceste produse alimentare amintim de:

  • Salata verde – datorită vitaminelor pe care le conține veți putea să vă mențineți oasele puternice și sănătoase, de asemenea salata este bogată în vitaminele K, D, A, C, dar și calciu;

 

  • Fasolea – bogată în fibre și proteine, este lipsită de grăsimi, aceasta putând înlocui cu succes carnea. Fasolea poate scădea tensiunea arterială, nivelul de zahăr din sânge și ritmul cardiac – toate lucrurile care pot duce la boli de inimă;

 

  • Fructele de pădure și cireșele – chiar dacă de cele mai multe ori suntem atrase de coloritul acestor fructe și de aroma lor, trebuie să cunoaștem și faptul că antioxidanții și vitaminele din acestea protejează adesea celulele sănătoase de deteriorări. Ba mai mult decât atât aceste fructe au efect benefic și asupra creierului;

 

  • Papaya – culoarea roșu-portocalie vine de la beta caroten și licopen (prezent de asemenea, în roșii și pepene verde). Licopenul scade șansele de a se forma cancerul de col uterin și de sân. Este un antioxidant care menține colesterolul și tensiunea arterială la niveluri optime pentru a ajuta la ameliorarea bolilor de inimă;

 

  • Iaurtul – se cunoaște faptul că după vârsta de 50 de ani, femeile au nevoie de mai mult calciu, iar iaurtul cu un conținut scăzut de grăsimi vă poate ajuta în acest sens;

 

  • Sardinele – nici acestea nu sunt de neglijat, cu atât mai mult cu cât vă pot oferi vitamina D, calciu, dar și acizi grași sănătoși. Cu sprijinul dat de către grăsimile omega-3 se poate îmbunătăți calitatea laptelui matern, totodată sardinele fiind bune pentru bebeluși, dacă mamele le mânâncă în timpul sarcinii;

 

  • Nuci – acestea conțin acizi grași buni pentru sănătate, iar dacă sunt parte dintr-o dietă echilibrată, nucile pot preveni cancerul. Le poți folosi ca topping pentru o porție de iaurt natural astfel poți beneficia de ambele alimente odată;

 

  • Avocado – dacă nu obișnuiești să consumi avocado ar trebui să cunoști faptul că deși este bogat în grăsimi, acestea fac parte din grăsimile bune pentru sănătate, iar substanțele nutritive ale acestuia ajută la protejarea pielii, a ochilor, și de asemenea în diete te poate ajuta la scăderea stratului de grăsime abdominală;

 

  • Cartofii dulci – cupru, fibre, vitamina B6, potasiu, fier … cartofii dulci reprezintă un pachet complet. Cel mai important este faptul că sunt plini de beta-caroten, o sursă importantă de vitamina A. În timpul sarcinii și alăptarii, contribuie la menținerea plămânilor celor mici sănătoși și puternici;

 

  • Spanacul – este o sursă naturală de acid folic. În plus față de avantajele sale în perioada prenatală, scade șansele de a dezvolta demență, boli de inimă și cancer de colon. Spanacul are acid folic și picături de luteină. Acest antioxidant protejează sănătatea ochilor și poate chiar să îndepărteze câteva riduri;

 

  • Carnea de vită – aceasta este bogată în fier, în zinc, dar și în vitamina B, aceste vitamine și minerale de care avem nevoie, într-o oarecare masură, ceva mai mult după împlinirea vârstei de 18 ani. Însă trebuie să avem grijă să o consumăm cu moderație pentru că în cantități mari poate duce la apariția fibroamelor uterine;

 

  • Ficat de vită – este posibil să nu se afle în partea de sus a listei de produse alimentare preferate, dar ficatul de vită este o sursă excelentă de acid folic, întrecând alimentele vegetariene de top, cum ar fi spanacul și mazărea;

 

  • Semințele de in – sunt bogate în proteine și fitoesrogeni (compuși ai anumitor plante, care atunci când ajung în organism au un efect similar estrogenului) și te sprijină în scăderea riscului de a face diferite tipuri de cancer, dar în mod special cancerul la sân. Uleiul de in este o bogată sursă de omega-3. Înainte de a introduce semințe de in în alimentația ta este bine să consulți medicul pentru că acestea pot afecta acțiunea anumitor medicamente.

Toate alimentele de mai sus au un scop precis, acela de a vă sprijini si de a reduce riscul de aparitie a anumitor boli destul de  grave. Insă pentru ca acestea să vă aducă beneficii multiple întotdeauna trebuie să le consumati cu moderatie si sa consultați un medic, mai ales atunci când observați diferite manifestări sau anumite stări anormale.