De foarte multe ori se întâmplă să auzim fel și fel de mituri despre somn sau despre modul în care poți adormi, atunci când ești foarte obosit. Și cum părerile se împart de fiecare dată, în articolul de față vom aminti de cele mai cunoscute mituri cu privire la un somn bun.

De altfel se prea poate să ne punem fel și fel de întrebări. Iar una dintre ele se referă la cât de mult contează o oră de somn înainte de miezul nopții? Unul din mituri spune că o oră de somn până la ora 00.00, poate fi mai intensă decât două ore de somn după miezul nopții.

Bineînțeles că acest lucru nu contează atât timp cât tu te asiguri că dormi suficient. Un alt mit face referire la recuperarea somnului din timpul săptămânii. Într-o oarecare măsură se poate întâmpla asta, dar este important să ne amintim că performanța în timpul zilei și în timpul săptămânii nu va fi așa cum vă doriți,  atunci când nu ați avut un somn  bun și suficient în timpul nopții.

Somnul este o investiție mai bună în productivitatea generală decât munca până târziu și lipsa somnului. De altfel trebuie să înțelegeți că siesta nu înseamnă același lucru precum odihna din timpul nopții. Siesta este o normă culturală în anumite locuri unde oamenii se odihnesc puțin după prânz.

Putem face acest lucru pentru că biologia corpului nostru are o predispoziție după-amiaza către  stare de calmare naturală și relaxare. Dacă suntem extrem de somnoroși în timpul zilei, atunci ar trebui să ne oprim și să tragem un pui de somn – mai ales dacă anumite locuri de muncă au nevoie de vigilență (de exemplu, șoferii de camioane).

Un pui de somn de 15-25 de minute evită intrarea în somn profund, dar poate încă să reînnoiască nivelul de vigilență și să restabilească capacitatea creierului de a învăța – și chiar să-ți îmbunătățească starea de spirit. Cu toate acestea, somnul nu este un proces care trebuie oprit și pornit așa cum îl considerăm  noi potrivit. Și nici nu înlocuiesc nevoia somnului de noapte.

Indiferent de cum se împart părerile despre somn între mit și realitate este bine să luăm în considerare sfaturile specialiștilor și să avem un somn de bună calitate care să contribuie la o bună sănătate a corpului și a minții fiecăruia dintre noi.