La prima vedere nu ai spune că lintea îți poate veni în ajutor și să-ți întărească sistemul imunitar, dar aceasta este foarte bună pentru sănătatea ta. Lintea are parte de o diversitate de culori și anume o culoare brună, verde sau chiar roșie, toate acestea având un conținut scăzut de calorii (aproximativ 230 pentru o cană), dar aportul de nutrienți este unul foarte mare. Lintea provine din Asia Centrală, iar semințele acesteia datează de mai bine de 8.000 de ani. Pentru a o găti, lintea, are nevoie doar de o fierbere de 30 de minute în apă deja fiartă, pentru a o digera cât mai bine.

Lintea de asemenea reprezintă o bogată sursă de fibre, avâd în vedere că fibrele pot contribui la prevenirea cancerului de colon, dar și la prevenirea diabetului de tip 2. Se spune că o ceașcă de linte gătită poate conține mai mult de 16 grame de fibre, adică aproximativ jumătate din doza zilnică recomandată.

În afară de fibrele pe care le conține, lintea este plină de acid folic, magneziu, fier, proteine, dar și mulți alți nutrienți și vitamine. Pentru cei interesați de consumul de linte ar trebui să cunoască faptul că acidul folic este foarte important pentru sănătate, în special pentru copii și femei însărcinate.  Un plus al acestui acid folic este legat de faptul că ajută la menținerea formării de celule roșii și a funcțiilor nervoase adecvate.

De asemenea, tot acest acid folic ajută la prevenirea defectelor tubului neural la copii. Ba mai mult decât atât, bogată în magneziu, o ceașcă de linte poate conține circa 71 mg de magneziu. Acesta îmbunătățește fluxul sanguin și oxigenul din organism. Nivelurile scăzute de magneziu vă pot face să aveți o senzație de amorțeală sau furnicături, simptome asemănătoare gripei și pot chiar să vă expună la un risc mult mai mare în cazul în care aveți probleme de tip cardiac.

Aproximativ o treime din cantitatea zilnică de fier o puteți întâlni într-o ceașcă de linte, mai exact 6,6 miligrame de fier. Pe lângă faptul că este bogată în nutrienți, lintea nu are grăsimi. De aceea dacă până acum nu ai dat o importanță prea mare lintei ar trebui să te gândești ca de acum înainte să o introduci în alimentația ta pentru binele sănătății tale.

credit video: traiestegateste.ro