De fiecare dată când vrem să alergăm trebuie să ținem cont de faptul că mai întâi de toate trebuie să ne facem încălzirea și mai apoi să facem alergarea propriu-zisă. De altfel fizioterapeuții ne îndeamnă să facem acest lucru, deoarece așa se pot îmbunătăți perfomanțele, iar dacă exercițiile de încălzire se vor face cu o atenție sporită puteți preveni accidentările.

Cinci până la zece minute de exerciții aerobice vor crește temperatura musculară și ritmul cardiac astfel încât mai mult oxigen să ajungă la mușchii voștri. Un bun exemplu în acest sens ar fi următorul: dacă ai 20 de minute pentru o alergare, poți să-ți pui încălțămintea și să mergi. Dar, dacă ești pe punctul de a participa la o cursă, în acest caz ar fi bine să te încălzești timp de 15 sau 20 de minute.

Este cunoscut faptul că majoritatea sportivilor vor depune ceva mai multă muncă în ceea ce înseamnă dinamica de mobilitate, în care articulațiile sunt bine antrenate și puse la treabă. Conform cercetărilor făcute în acest sens timpul de încălzire trebuie să fie adaptat la tipul de antrenament sau cursă pentru a pregăti  sistemele cardiovasculare și musculare pentru un antrenament de alergare propriu-zisă.

De altfel majoritatea experților sunt de acord că alergătorii nu trebuie să aștepte mai mult de 10 minute între timpul lor de încălzire și începutul alergării propriu-zise, deoarece riscă să-și piardă o parte dintre beneficiile încălzirii.

Exerciții care să vă ajute să faceți încălzirea

Chiar dacă de obicei ne imaginăm tot felul de lucruri despre încălzire, exercițiile pe care le putem face în acest sens sunt foarte ușor de făcut. În următorul paragraf veți găsi câteva dintre exercițiile fizice, care vă vor ajuta cu încălzirea.

  • mersul pe jos sau jogging ușor și treptat timp de 5 până la 10 minute;
  • realizați fandări;
  • genuflexiuni;
  • rotiti-vă brațele pe lângă corp;
  • exercitiile de stretching.

Toate aceste mișcări te pot ajuta pentru a avea o încălzire așa cum trebuie fără să existe riscul să te rănești sau să obosești mult prea mult înainte de alergare.