Fasolea neagră face parte din categoria alimentelor care oferă nenumărate beneficii pentru sănătate. Multe organizații din domeniul sănătății publice recomandă fasolea deoarece ajută la prevenirea bolilor și îmbunătățirea stării de sănătate. Pe lângă faptul că fasolea neagră reprezintă una dintre cele mai nutritive legume pe care le puteți mânca, ea conține antioxidanți puternici care previn îmbătrânirea și scad riscul de cancer . Există mai multe tipuri de fasole neagră, fiind des întâlnită în bucătăria latino-americană.


Un alt lucru important despre fasolea neagră este legat de faptul că îți poate păstra sănătatea inimii, având în vedere că aceasta ajută la scăderea colesterolului. Printre beneficiile care le aduce organismului nostru, fasolea neagră ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, dar și la reducerea riscului apariției a unor tipuri de cancer.

De asemenea acest tip de fasole poate fi benefic pentru diverse funcții ale sistemului nervos, poate neutraliza efectele negative ale sulfiților, dar mai mult de atât poate împiedica impotența la bărbați. Mai exact o cească de boabe de fasole neagră poate conține următorii factori nutriționali: 227 calorii, 15gr proteine, 1gr de grăsimi (0,2gr saturate), fibre – 15gr, 41gr carbohidrați, 5gr zahăr și 2gr de sodiu.

Nutriţioniştii avertizează că oamenii moderni consumă mult prea puţine fibre, de circa 2-3 ori mai puţin decât este necesar. Consumul fibrelor induce o senzaţie de saţietate, diminuează nivelul de zahăr din sânge şi fac mai dificilă absorbţia proteinelor şi a grăsimilor. Având în vedere că norma zilnică de fibre pentru femei este de 25 gr/zi, iar pentru bărbaţi 30-40 gr/zi, putem considera că fasolea neagră este una dintre cele mai bune surse de fibre existente. De asemenea, datorită conținutului ridicat de zinc, aceasta ajută la metabolizarea grăsimilor.Un alt beneficiu al consumului de fasole neagră este acela că poate îmbunătăți funcțiile creierului. Printre cele mai bune alimente pentru memorie, alături de spanac, sparanghel și țelină, se află și fasolea neagră. Aceasta conține o substanță numită antocianină, considerată un adevărat combustibil pentru creier.

Trebuie să menționăm faptul că majoritatea oamenilor pot mânca fasole neagră fără probleme. Dar, dacă suferiți de sindromul colonului iritabil, este posibil să experimentați gaze sau balonare atunci când consumați fasole neagră, datorită nivelului lor ridicat de fibre. În acest caz, este necesar să creșteți cantitatea de fasole consumată treptat. În mod similar, persoanele care suferă de hipertensiune arterială ar trebui să țină cont de tipul de fasole neagră consumat, deoarece acestea pot fi bogate în sodiu. Clătiți temeinic fasolea din cutie înainte de a o consuma sau cumpărați un tip de fasole unde să fie precizat “sodiu redus”.

Un pont de care trebuie să îți amintești atunci când dorești să gătești fasole neagră este acela că înainte de gătirea propriuzisa este bine să pui boabele uscate de fasole într-un bol cu apă fierbinte cu câteva ore înainte de a le pune la fiert. Acest lucru va face ca timpul de fierbere al boabelor să se scurteze și în același timp boabele de fasole să-și păstreze aproape în întregime toate acele  proprietăți nutritive de care dau dovadă.

În continuare va prezentăm câteva sugestii de rețete culinare cu fasole neagră:

  • hummus

  • ciorbă de fasole neagră cu afumătură

  • pizza cu blat făcut cu fasole neagră și topping cu legume

  • quesadilla

  • chili cu fasole neagră

  • orez cu legume mexicane

  • brownies cu fasole neagră