Cozonacul este unul dintre preparatele cele mai iubite de români, fiind nelipsit de pe mesele de sărbători, cu toate că, mâncat în exces sau preparat după anumite rețete, poate deveni o adevărată bombă calorică.

Nutriționista Simona Carniciu ne spune care sunt ingredientele sănătoase, dar și pe cele pe care trebuie să le consumăm mai rar.

„Cozonacul îl mâncăm la ocazii speciale, dar dacă am avea ocazia să îl mâncăm și în rest ar trebui să fie destul de rar și trebuie să ținem cont de o regulă. Cozonacul sau dulcele se mănâncă la gustare. Departe de mese, pentru că nu putem încărca organismul cu o cantitate de nutrienți. Putem înlocui micul dejun cu cozonacul.”,

a spus Simona Carniciu, pentru Antena3.

Rețeta recomandată de nutriţionist:

PENTRU MAIA: 40 g drojdie proaspătă, 100 ml lapte, 100 g zahăr, 120 g făină 000

PENTRU ALUAT: maia, 880 g făină 000, 4 gălbenuşuri, 10 g sare, 200 ml ulei, 400 ml lapte, 200 g zahăr, esenţă de vanilie, coaja de la 1 lămâie şi 1 portocală bio

PENTRU UMPLUTURĂ: 300 g nucă, 70 g cacao, 100 g zahăr, 4 albuşuri, 1 cană de stafide

PENTRU UNS: 1 ou(ă), 50 ml apă, 100 g zahăr