Ficatul este unul dintre cele mai importante organe, având în vedere că are foarte multe roluri și sarcini de îndeplinit. Pentru a avea un ficat cât mai sănătos avem nevoie de un echilibru. Echilibru pe care îl putem găsi în alimentație, dar și în activitățile pe care le întreprindem în fiecare zi. Și pentru că de fiecare dată ne confruntăm cu situații dificile și complexe ar trebui în primul rând să avem o privire de ansamblu asupra alimentației noastre.

Iar acest lucru este unul dintre cei mai importanți factori. Prin urmare există câteva alimente care vin în sprijinul ficatului tău și îl sprijină pentru a-și îndeplini rolul. Printre cele mai importante alimente ce îți protejează ficatul se numără: brocoli, ceai verde, spanac, coacăze, dar și nelipsita apă.

Brocoli face parte din categoria legumelor ce îți poate păstra ficatul sănătos, fără ca tu să depui foarte mult efort pentru acest lucru. În anumite studii se arată că această legumă verde te protejează în primul rând de boala hepatică nealcoolică.

Ceaiul verde – deși numeroase persoane au obiceiul să-și înlocuiască de cele mai multe ori cafeaua cu ceaiul verde ar trebui să cunoalteți faptul că acesta vă poate ajuta și în protecția ficatului. Pentru că este plin de antioxidanți, ceaiul verde nu numai că ajută în protecția ficatului, ci ține la distanță și diferite forme de cancer. Însă pentru a avea parte de efecte benefice îndelungate trebuie să beți ceaiul verde fierbinte.

Spanac – frunzele de spanac sunt foarte importante deoarece dețin un antioxidant foarte puternic care protejează ficatul. Pentru cei care nu se împacă sub nici o formă cu acesta, aveți o variantă simplă de a-l consuma. Și anume îl puteți servi pe post de salată cu puțin usturoi și ulei de măsline.

Coacăzele sunt fructele care țin la distanță de ficatul vostru majoritatea grăsimilor. De asemenea, tot acestea te pot ajuta în cazul în care suferi de obezitate sau ai colesterolul ridicat.

Apă – se întâmplă ca de foarte multe ori să uităm rolul apei și bineînțeles uităm de hidratare. Ba mai mult decât atât o bună parte dintre noi au înlocuit apa cu diferite băuturi carbogazoase îndulcite, ceea ce este total contraindicat.

De asemenea nu trebuie să uităm că sunt și alimente care ne pot agrava starea de funcționalitate a ficatului și din păcate pot aparea afectiuni grave din aceasta cauza. Nu trebuie să uitați nici de faptul că în cazul unui ficat care dă semne de oboseală nu trebuie să aveți parte de nici un fel de exces, cu atât mai mult dacă vorbim despre excesele alimentare sau consumul de băuturi alcoolice.

În acest sens trebuie să vă feriți de alcool, alimente de tip gustări ambalate, nu consumați foarte mult zahăr, alimentele grase și bauturi carbogazoase dulci. Nu cred că mai este cazul să amintim de nenumăratele campanii de conștientizare care s-au realizat cu privire la consumul de zahar, alimente grase, dar și consumul excesiv de alcool. Cu toate astea foarte puține persoane țin cont de sfaturile medicilor punându-și astfel sănătatea în pericol de nenumărate ori.