În zilele călduroase de vară un pahar de apă umplut cu felii de castraveți poate fi cu adevărat răcoritor. Deși în mod obișnuit este considerat o legumă, castravetele este de fapt un fruct. Este bogat în nutrienți benefici, precum și anumiți compuși vegetali și antioxidanți care pot ajuta la tratarea și chiar la prevenirea unor afecțiuni. De asemenea, castraveții au un conținut scăzut de calorii și conțin o cantitate considerabilă de apă și fibre solubile, ceea ce ii face ideali pentru promovarea hidratării și pentru a ajuta la pierderea în greutate.

Castraveții sunt super hrănitori

Castraveții au puține calorii, dar sunt bogați în multe vitamine și minerale importante. Potrivit healthline.com, o porție de 300gr. de castraveți cruzi, necurățați, conține următoarele:

  • Calorii: 45;
  • Grăsimi: 0 gr;
  • Carbohidrați: 11 gr;
  • Proteine: 2 gr;
  • Fibre: 2 gr;
  • Vitamina C: 14% din Aportul zilnic de referință;
  • Vitamina K: 62% din Aportul zilnic de referință;
  • Magneziu: 10% din Aportul zilnic de referință;
  • Potasiu: 13% din Aportul zilnic de referință;
  • Mangan: 12% din Aportul zilnic de referință.

În plus, castraveții au un conținut ridicat de apă. De fapt, castraveții sunt constituiți din aproximativ 96% apă. Pentru a maximiza conținutul de nutrienți, castraveții ar trebui să fie consumați cu tot cu coajă. Decojirea acestora reduce cantitatea de fibre, precum și anumite vitamine și minerale.

Conțin antioxidanți

Antioxidanții sunt molecule care blochează oxidarea, o reacție chimică care formează atomi extrem de reactivi cu electroni nepereche, cunoscuți drept radicali liberi. Acumularea acestor radicali liberi nocivi poate duce la mai multe tipuri de boli cronice. Stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi a fost asociat cu cancerul și bolile cardiace, pulmonare și autoimune. Fructele și legumele, inclusiv castraveții, sunt deosebit de bogate în antioxidanți benefici care pot reduce riscul acestor afecțiuni. Castraveții conțin antioxidanți, inclusiv flavonoide și taninuri, care împiedică acumularea radicalilor liberi nocivi.

Favorizează hidratarea

După cum bine știm, apa are un rol foarte important pentru funcțiile corpului. Este implicată în procese precum reglarea temperaturii și transportul substanțelor nefolositoare sau dăunătoare, precum și al substanțelor nutritive . De fapt, hidratarea necorespunzătoare poate afecta totul, de la performanța fizică la metabolism.

În timp ce necesarul de lichide este satisfăcut prin consumul de apă sau alte lichide, de asemenea se poate asigura până la 40% din aportul total de apă din alimente. Fructele și legumele, în special, pot fi o sursă bună de apă în dieta zilnică. Deoarece castraveții sunt compuși din aproximativ 96% apă, aceștia sunt eficienți în special la favorizarea hidratării și pot ajuta la asigurarea necesarului zilnic de lichide.

Pot ajuta la pierderea în greutate

Castraveții ar putea să vă ajute să pierdeți în greutate în câteva moduri diferite. În primul rând, sunt săraci în calorii. Acest lucru înseamnă că puteți mânca o mulțime de castraveți fără să adăugați calorii suplimentare care duc la creșterea în greutate. Castraveții pot adăuga prospețime și aromă salatelor, sandvișurilor și mâncărurilor și pot fi, de asemenea, folosiți ca înlocuitor pentru alternative cu mai multe calorii. În plus, conținutul ridicat de apă din castraveți ar putea ajuta și la pierderea în greutate.

Ajută la scăderea nivelului zahărului din sânge

Mai multe studii au arătat că aceștia reduc și controlează eficient nivelul de zahăr din sânge. De asemenea, castraveții ajută și la prevenirea unor complicații ale diabetului. Într-unul dintre aceste studii s-a observat cum coaja de castravete a inversat cea mai mare parte a modificărilor asociate diabetului și a provocat o scădere a zahărului din sânge. De asemenea castraveții pot fi eficienți la reducerea stresului oxidativ. Cu toate acestea, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a determina modul în care castraveții pot afecta glicemia.

Favorizează digestia

Consumul de castraveți poate stimula mișcările intestinale regulate. Deshidratarea este un factor de risc major pentru constipație, deoarece îți poate modifică echilibrul de apă din organism. Castraveții au un conținut ridicat de apă și promovează hidratarea. A fi hidratat înseamnă îmbunătățirea consistenței scaunului și prevenirea constipației. Mai mult de atât, castraveții conțin fibre, care ajută la reglarea digestiei. În special, pectina, tipul de fibră solubilă găsită la castraveți, accelerează mișcarea mușchilor intestinali, alimentând bacteriile benefice din intestin care îmbunătățesc sănătatea digestivă.

Castraveții sunt ușor de adăugat la dieta ta

Având o aromă revigorantă, castraveții sunt savurați, proaspeți sau murați, în orice, de la salate până la sandvișuri. Castraveții sunt, de asemenea, deseori consumați cruzi, ca o gustare cu un conținut scăzut de calorii sau pot fi consumați alături de hummus, ulei de măsline, sare sau ca dressing pentru salată, pentru a adăuga un pic de aromă. Cu un pic de creativitate, castraveții pot fi savurați în multe feluri.