Pentru a ameliora durerea de stomac este indicat să apelezi la soluții naturale, având în vedere că medicamentele pot agrava situația sau pot cauza efecte nedorite. Durerea de stomac este un simptom foarte des întâlnit care poate fi provocat de o problemă digestivă sau de anumite obiceiuri dăunătoare. Alimentaţia dezechilibrată sau tulburări ale somnului sunt situaţii cu care se confruntă tot mai mulţi oameni. Alte posibile cauze sunt bolile inflamatorii cronice sau modificările de la nivelul sistemului nervos cauzate de stres și anxietate. Iar consecinţele nu întârzie să apară: dureri abdominale, arsuri, balonare, greaţă.

Având în vedere că durerea de stomac poate fi cauzată și de o intoleranță alimentară, este posibil să te confrunți și cu diaree sau constipație. Din fericire, există anumite alimente care tratează durerea de stomac și simptomele asociate acesteia.

În primul rând nu uita cât de importante sunt lichidele, iar în acest caz supele clare sunt cele mai indicate deoarece acestea conținminerale precum potasiu, calciu și sodiu, potrivit site-ului de ştiri medicale webmd.com.

Totodată bananele fac și ele parte din categoria alimentelor pe care le poți mânca pentru a ameliora tulburările digestive. Bananele conțin potasiu (un mineral pe care îl pierdem atunci când avem vărsături sau diaree) și sunt foarte ușor de digerat. De pe lista noastră nu lipsește nici unul dintre cele mai populare alimente cunoscute pentru că “strâng stomacul” și anume orezul. Indiferent de tipul de orez, alb sau brun, acesta ameliorează simptomele diareei și calmează durerile cauzate de această afecțiune, orezul fiind plin cu amidon şi sărac în fibre alimentare.

O altă varianta este mărul ras fin (dat pe răzătoarea mică), deoarece acesta conține pectină (un tip de fibră alimentară hidrosolubilă), dar și alți nutrienți importanți. Un lucru destul de important pe care trebuie să-l iei în considerare este faptul că pâinea albă prăjită este mult mai bună decât pâinea din făină integrală în astfel de situații. Cea din urmă conține fibre alimentare utile atunci când avem o bună funcționare a sistemului digestiv, însă mai puțin utile atunci când avem stări de greață sau diaree.

Ceaiurile de plante, excepție fiind cele care conțin cofeină, reduc inflamațiile gastrice și facilitează eliminarea toxinelor din intestine. Acestea au puține calorii și sunt bogate în antioxidanți. În plus, ceaiurile de plante reduc aciditatea, previn refluxul gastroesofagian și de asemenea au proprietăți antispastice și analgezice care tratează durerea de stomac cauzată de indigestie.

În cazul în care consumul acestor alimente nu ameliorează simptomele indigestiei iar durerea persistă, cel mai indicat este să consultați un medic specialist pentru a primi un diagnostic și tratament adecvat.