În urmă cu câteva zile a apărut în spațiul virtual un clip video prin care se arată cum un automobil Tesla Model S, care după ce a fost parcat a început să scoată fum și apoi a izbucnit în flăcări în numai câteva secunde. Respectivul videoclip a apărut în spațiul online din China pe rețeaua de socializare Weibo, asemănătoare Twitter.

De altfel, Tesla a trimis o echipă să investigheze respectivul clip din mass-media chineză, care a arătat cum explodează un autovehicul Model S. Cu toate acestea incidentul nu este unul singular în ultima perioadă, acesta făcând parte dintr-o serie de incidente care au implicat incendieri ale mașinilor companiei.

Acest clip video a coincis cu perioada în care Tesla se pregătește să prezinte noua tehnologie de transport complet autonomă la o conferință în Palo Alto, California, în viitorul apropiat. Este posibil ca videoclipul să umbrească lansarea de către companie a celui mai recent software și hardware de conducere autonomă.

Conform Reuters, Tesla a declarat:

„Am trimis imediat o echipă la fața locului și sprijinim autoritățile locale pentru a stabili faptele. Din ceea ce știm acum, nimeni nu a fost rănit”.

Din 2013 și până în prezent Tesla a avut parte de aproximativ 14 cazuri de acest gen, dar majoritatea au avut loc după diferite accidente. Cel mai recent incident vine într-o perioada în care Tesla încearcă să crească vânzările în China, unde prețurile sale au fost afectate de tarifele impuse în timpul tensiunilor comerciale de anul trecut.

Producătorul auto importă în momentul de față toate mașinile pe care le vinde în China, dar construiește o fabrică din Shanghai care va face inițial Modelul 3 și va contribui la reducerea impactului unui război comercial.

Analiștii au declarat că ultimul incident care a implicat incendierea mașinii ar crește probabil atenția asupra siguranței vehiculelor electrice, dar este puțin probabil să aibă un impact semnificativ asupra vânzărilor sau reputației companiei Tesla în China, în timp ce cauza este în curs de investigare. Potrivit sursei citate, analistul Alan Kang de la LMC Automotive a declarat:

„Tesla a avut incidente care au implicat incendieri și înainte, dar nu au avut un impact atât de mare asupra reputației sale în China. Din moment ce baza de clienți a companei nu are în mod particular viziuni conservatoare, iar China promovează piața vehiculelor electrice, dacă acest incident este doar unul accidental, nu va avea un impact prea mare asupra Tesla”.

Însă reclama negativă nu a întârziat să apară, mai ales că cel mai popular hashtag a fost „Tesla se auto-aprinde”. Acesta a avut peste 20 de milioane de clickuri. De asemenea, o bună parte dintre utilizatori au cerut producătorului auto, Tesla, să găsească în cel mai scurt timp cauza și bineînțeles să explice ceea ce s-a întamplat și ceea ce a înfățișat acel videoclip.

credit foto/video: Tesla, theguardian.com