La finele anului 2017 firma franceză Alstom a lansat o propunere de fuziune către Siemens, solicitând a se realiza o fuziune între Alstom și divizia de cai ferate a Siemens, compania Siemens Mobility. Cele două mari companii sunt principalele companii din domeniul căilor ferate din Uniunea Europeană, mult peste toți competitorii lor.

Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar da naştere unui gigant european, numit Siemens-Alstom, în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro, fuziunea permițând celor două companii să concureze cu chinezii de la CRRC şi cu grupul canadian Bombardier.

Acestă decizie a celor două companii s-a bucurat de sprijinul larg al celor două guverne și a fost aprobată de actionarii celor două firme, dar mai există un obstacol și anume aprobarea autorității de concurență a UE ce probabil că va avea un rezultat negativ pentru că autoritățile de concurență din mai multe state europene au adresat în decembrie 2018 o scrisoare comună comisarului UE pentru concurență, Margrethe Vestager, solicitând a se opune acestei fuziuni, deoarece ar crea un gigant care pur și simplu ar strivi competitorii.

În aceste condiții, surse apropiate UE, citate de agenția DPA, au avertizat că fuziunea va fi respinsă, cel mai probabil astăzi, de către Comisia Europeană, din cauza distorsionării mediului concurențial din Uniunea Europeană în domeniul căilor ferate.

Mai mulți analiști spun că se așteptau încă din 2017 la această concluzie, mai ales că Uniunea Europeană a luat din ce în ce mai multe măsuri dure contra concurenței neloiale și a abuzului de putere dominantă.