Compania Boeing a anunțat că în primul semestru din acest an, livrările au scăzut cu mai mult de o treime, fiind afectate și de reținerea la sol a avioanelor 737 MAX. Iar acest lucru a adus pentru Grupul American Boeing Co pierderea titlului de cel mai mare constructor mondial de avioane după cum transmite Reuters și citat de Agerpres. De altfel în primul semestru, compania Boeing a livrat către companii aeriene doar 239 de avioane, ceea ce înseamnă că sunt cu 37% mai puține avioane decât cele 378 de avioane livrate într-o perioadă asemănătoare a anului 2018.

Cu atât mai mult cu cât un număr de aproximativ 150 de avioane 737 MAX au fost produse, dar sunt ținute la sol. Potrivit Reuters, numărul de avioane livrate de către Boeing în primul semestru este mult mai mic și față de cel al rivalului european Airbus SE, acesta livrând 389 de avioane, având o creștere de 28% față de perioada similară de anul trecut, iar conform datelor din trimestrul al doilea se arată faptul că există tendința de scădere a livrărilor Boeing, acestea agravându-se. În acest interval de timp compania nu a livrat decât 90 de avioane companiilor aeriene în ultimile 3 luni.

De asemenea, aceasta este o scădere de circa 54% comparativ cu cele 194 de avioane livrate în aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea semnificativă este cauzată în principal de suspendarea livrărilor de avioane 737 MAX, acesta fiind modelul care reprezintă aproape două treimi din carnetul său de comenzi. Totodată începând de la mijlocul lunii martie, avioanele 737 MAX au fost blocate la sol în urma catastrofelor aeriene în care au fost implicate tot mai multe avioane de acest tip. Prin urmare, unul dintre avioanele Boeing 737 MAX care a fost dat în folosire în luna mai a anului 2017, a cunoscut în aproximativ șase luni două accidente mortale.

Chiar dacă investigațiile încă nu s-au terminat este suspectă funcționarea defectuasă a sistemului automat de stabilizare în zbor, acesta fiind menit să împiedice intrarea avionului în picaj, menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System), potrivit stiripesurse.ro.

Acesta este un sistem conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX cu scopul de a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele și cu un diametru mai mare față de cele ale precedentelor generații de Boeing 737, potrivit sursei citate. Anomalia constă în punerea avionului într-un unghi de urcare, fapt care poate antrena apoi un picaj. Și pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS repoziționează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca avionul să poată recupera viteza.