Studiul, realizat de cabinetul de consultanţă Keystone pentru Media Alliance News, menţionează în mod special că ”Google se bazează tot mai mult pe evenimente curente pentru a creşte utilizarea produselor sale de către consumatori”.

Gigantul californian a lansat în special Google News în 2006 pentru a prezenta utilizatorilor principalele informaţii ale zilei, dar de asemenea pentru ”a menţine consumatorii în ecosistemul Google”, se arată în studiu, conform agerpres.

În 2015, Google a implementat sistemul Accelerated Mobile Pages (AMP), care permite afişarea articolelor de presă mult mai rapid pe un telefon mobil. Componentă a Google, YouTube a lansat o nouă interfaţă pentru a afişa conţinuturi informative în motorul său de căutare.
În total, studiul estimează că Google a generat venituri de 4,7 miliarde de dolari în 2018 prin conţinutul postat de mass-media. Google plăteşte editorilor o parte din veniturile publicitare pe care le generează din căutările pe site-urile de ştiri, însă asociaţia consideră că suma este insuficientă.

Comisia pentru afaceri juridice a Camerei Reprezentanţilor va organiza marţi o audiere privind problema relaţiilor dintre presă şi principalele platforme internet, în special Google. Un reprezentant al News Media Alliance urmează să fie audiat cu această ocazie, a anunţat luni organizaţia de presă.

“Aceste calcule (…) sunt inexacte, după cum au subliniat mai mulţi experţi”, a comentat luni un purtător de cuvânt al Google. “Majoritatea căutărilor pe teme de actualitate nu produc publicitate”

A explicat reprezentantul News Media Alliance