Aproximativ 2.000 de turişti români au fost afectaţi de falimentul agenţiei Thomas Cook, însă nimeni nu a întâmpinat dificultăţi, astfel încât să fie necesară intervenţia statului pentru repatriere, a declarat, miercuri, ministrul Turismului, Bogdan Trif, într-o conferinţă de presă.

„Aceştia aveau pachete turistice luate de la agenţii care foloseau şi serviciile Thomas Cook. Am făcut un grup de lucru, împreună cu MAE şi ANAT, şi am cerut o raportare rapidă să vedem dacă sunt turişti în dificultate care să necesite repatriere, dar, din fericire, nu a fost cazul. La MAE s-a înfiinţat şi un call-center, dar nu au fost sesizări”,

a spus Trif, conform agerpres.

Potrivit ministrului, cei mai mulţi din cei aproape 2.000 de turişti nici nu au apucat să plece şi îşi vor primi banii înapoi de la agenţii, dar a fost şi un caz cu unii turişti deja plecaţi cărora agenţia de turism prin care au cumpărat vacanţa le-a achitat zilele rămase neplătite de Thomas Cook.

Operatorul britanic din domeniul turismului, Thomas Cook, a anunţat luni intrarea în faliment, lăsând peste 160.000 de britanici blocați peste hotare, precum și un milion de clienți ai companiei cu sejururile anulate. 21.000 de angajați se confruntă cu un viitor incert după ce și-au pierdut locurile de muncă, inclusiv 9.000 în Marea Britanie, Thomas Cook fiind cel mai vechi operator de turism din lume.