Marţi Consiliul Concurenţei lansează platforma Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, la eveniment urmând să fie prezenţi reprezentanţi ai autorităţilor şi ai companiilor implicate în acest proiect.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a arătat la începutul acestei luni că, prin intermediul Monitorului Preţurilor la alimente, consumatorii vor putea compara preţurile pentru 30.000 de sortimente în lanţurile de magazine existente în România, potrivit Agerpres.

„Comparatorul preţurilor pentru alimente va fi lansat pe 15 octombrie. El este similar cu comparatorul pe carburanţi pe care l-am lansat în iunie şi care a mers bine. Similar în ce sens? Soluţie tehnică identică, deci poate fi accesat atât de pe un desktop, un laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul unei aplicaţii care poate fi descărcată. Consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse, deci produsele care îi interesează pe ei le bagă într-un coş şi pot să compare preţul la orice magazin din oraş – orice magazin din ţară, dar o să îi intereseze bănuiesc oraşul în care locuiesc”,

a spus Chiriţoiu în 5 octombrie, conform sursei citate.

Proiectul Monitorul Prețurilor este o inițiativă a Consiliului Concurenței, alături de partenerul instituțional Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului şi de partenerii din mediul de afaceri: Auchan România, CARREFOUR ROMÂNIA S.A., KAUFLAND ROMÂNIA SOCIETATE ÎN COMANDITĂ, KMG International (Rompetrol), LIDL DISCOUNT SRL, Lukoil România, MEGA IMAGE SRL, MOL România Petroleum Products, NIS Petrol România (Gazprom), OMV Petrom SA, PENNY MARKET – REWE ROMÂNIA SRL, PROFI ROM FOOD, România Hypermarche S.A., SELGROS CASH & CARRY ROMÂNIA SRL, Socar Petroleum, iar lista partenerilor este deschisă, se precizează pe site-ul platformei.