Pe piața locală a cafenelelor se testează binecunoscutul brand illycaffe, care este adus de către grupul bulgar de restaurante Happy. Acest grup bulgar, Happy, deține mai multe cafenele și restaurante pe piața de la sud de Dunăre. Potrivit datelor Ziarului Financiar în prezent sunt deschise doar două unități la noi în țară, în mallurile AFI București și AFI Ploiești. Unitatea din AFI Ploiești se pare că a fost deschisă recent, mai exact săptămâna trecută, având în vedere anunțul făcut de CEO-ul operațiunilor de pe plan local, Bogdan Guzgă.

CEO-ul, Bogdan Guzgă, a făcut anunțul pe profilul propriu de pe rețeaua de socializare de business Linkedln. Trebuie spus că brandul italian de cafea illy era deja activ în România prin segmentul de distribuție adus de o altă firmă, chiar dacă nu avea cafenelele proprii. De asemenea pe plan local mai este prezent și produsul illy issimo distribuit la noi în țară de către Coca-Cola HBC România. Și care, bineînțeles, face parte din categoria premium ready to drink.

De altfel grupul bulgar de restaurate Happy a intrat pe piața locală acum aproximativ doi ani cu franciza Sbarro. Mai exact franciza Sbarro nu este nimic altceva decât un brand american de pizzerii și care există în două malluri din București. În Mega Mall București a fost deschisă prima unitate, iar cea de-a doua în București Mall. Interesant este faptul că pizzeria din Mega Mall nu apare pe site-ul centrului comercial și nici pe pagina de Facebook a brandului. Potrivit Ziarului Financiar:

„Cu brandul illycaffe bulgarii intră pe piața de cafenele unde există aproape 4.000 de unități, cărora li se adaugă cele peste 200 de cafenele de specialitate. În mallul AFI Cotroceni cafeneaua illy este poziționată vizavi de grupul american Starbucks, liderul pieței locale de profil evaluată la peste 2 mld.euro, conform celor mai recente date Euromonitor.”